ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) ၏ မဂၤလာ အေတြးမ်ား စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၂၃ ၊ မဂၤလာ အေတြးမ်ား (၁၈)..မွ စာမ်ားအား ျပန္လည္ စာစီ စာရုိက္ပါသည္)။
ဝိပႆနာ ရႈမွတ္တဲ့ ေယာဂီဟာ အေျခခံ ႏွစ္ခ်က္ကို သတိထားရပါမယ္။ အဲဒီႏွစ္ခ်က္က (၁)ပစၥဳပၸန္တည္႔တည္႔ျဖစ္ရပါမယ္၊ (၂) ကိုယ္ရဲ႕ အရွဳ႕ခံ အာရုံဟာ ထင္ရွားရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ပါ။ ဥပမာ. ေရခ်ဳိးေနတုန္းမွာ ဝင္တယ္ ထြက္တယ္ ဒါမွမဟုတ္ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္လို႔ ရႈမွတ္လို႔ မရပါဘူး။ ေရခ်ိဳးေနတာ ထင္ရွားေနတဲ့ အတြက္ ေရခ်ိဳးေနတဲ့ ကိုယ္အမူအရာ ကိုပဲ မွတ္ရမွာပါ။ အထူသျဖင့္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အရႈခံအာရုံဟာ ထင္ရွားရွိေနဖို႔ပါ။
စိတ္အမူအရာ ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း လိုက္လိုက္ မွတ္ေနတာ၊ လိုက္လိုက္သိေနတာကို စိတၱာႏုပသာနာ သတိပ႒ာန္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ေနတာေလးကို ေနာက္စိတ္ကေလးက လိုက္လိုက္သိေနတာပါ။ ဒါကို ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ “ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ဘိ၊ ေနာက္စိတ္သိ၊ သိတိုင္းအပူစင္” ဆိုတဲ့ လကၤာေလးနဲ႔ ကပ္မွတ္ထားလိုက္ ေစခ်င္ပါတယ္။
ဆိုပါစို႔။
ကိုယ္က လူတစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုနဲ႔ ေဒါသ ျဖစ္လုိက္ၿပီ။ ဒါဆို လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ပစ္လုိက္ၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသေလးကို သတိထား စိုက္ၾကည္႔လုိက္ပါ။ ေဒါသေလးက ဘယ္လိုေလး ျဖစ္ေနတာလဲ စသျဖင့္ ေဒါသရဲ႕ သေဘာေလး အထိမိေအာင္ သတိထားၾကည္႔ပါ။ ဒါဆို ႏွလုံးက ပုံမွန္ထက္ ခုန္ေနတာ၊ ခႏၶာကိုယ္က တင္းက်ပ္ေနတာ၊ (တခ်ိဳ႕ဆို အသားေတြေတာင္ တဆက္ဆက္တုန္ေန တတ္ပါတယ္။) ပင္ပန္းေနတာ၊ ပူေလာင္ေနတာ စသည္ေတြကို ေတြရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီေဒါသရဲ႕ သေဘာေလးေတြကို သိႏိုင္သမွ်သိေအာင္ သတိကပ္ၿပီး ေဒါသျဖစ္တယ္။ ေဒါသျဖစ္တယ္ လို႔ အခ်က္သုံးဆယ္ ေလးဆယ္ေလာက္ မွတ္ပစ္ေနလိုက္ပါ။ တကယ္ဆိုေတာ့ ဝိပႆနာမွာ စကားလုံးဆိုတာ မလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဝိပႆနာ အားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ကေတာ့ စကားလုံးကို အကူအညီယူၿပီး မွတ္တာ ပိုအဆင္ေျပတတ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာကို ေတာ္ေတာ္ေလး အားထုတ္ထားဖူးတဲ့ သူကေတာ့ စကားလုံးမလိုပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသေလးကို သိေနဖို႔ပါပဲ။
အတိတ္အတိတ္ဘဝက ဝိပႆနာ အထုံပါရမီပါခဲ့သူ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ ဝိပႆနာတရားကို ေတာ္ေတာ္ေလး အားထုတ္ထားဖူးတဲ့သူဆိုရင္ စူးစိုက္ၿပီး ရႈမွတ္ေနစဥ္မွာပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသေလလည္း ကုန္ပ်က္သြားတာ၊ မွတ္သိေနတဲ့ မွတ္သိစိတ္ကေလးလည္း ကုန္ပ်က္ကုန္ပ်က္သြားတာကို သိခြင့္ရလိုက္မယ္၊ သိခြင့္ရလိုက္ၿပီဆိုရင္ “ ေၾသာ္…ငါ့ႏွယ္ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ” ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွက္ၿပံဳးေလး ေတာင္ ျပဳံးလိုက္ပါးဦးမယ္။
အကုသိုယ္စိတ္ျဖစ္၊ ၿဖစ္တာနဲသိ သိတာနဲ႔မွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္တဲ့ အက်င့္ေလးကို စြဲေနေအာင္ ေရွ႕ဘဝအထိိ အထုံဝါသနာ ပါသြားေအာင္ အထူးေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။ အက်င့္ဆိုတာ က်င့္ပါမ်ားသြားရင္း စြဲသြားတာပါ။
အဓိကကေတာ့ စျဖစ္ဖို႔ပါ။ စျဖစ္ရင္ စြဲသြားတာပါပဲ။
မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာက အကုသိုလ္ပါ။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္တာကို သိလိုက္တာက ကုသိိုလ္ပါ။ သာမန္ကုသိုလ္ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ပါ။ ျဖစ္တုန္းကေတာ့ အကုသိုလ္ပါပဲ၊ မွတ္လုိက္ေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အကုသိုလ္ ျဖစ္တာေတာင္ ေက်းဇူးတင္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ပီပီ အကုသိုလ္စိတ္ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ကေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႔။ စိတ္ပ်က္ရမယ့္ အရာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္တာနဲသိ၊ သိတာနဲ႔မွတ္ပစ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။ အကုသိုလ္စိတ္ တစ္ခုကို ရႈမွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္လုိက္ႏိုင္တယ္ဆုိရင္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳမႈ ပီတိေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီၾကည္ညိဳမႈ ပိတိေတြ ျဖစ္လာရင္ ဘာနဲ႔မွ ႏွဳိင္းယွဥ္လို႔ မရေအာင္ ေပ်ာ္ရႊင္သြားတယ္ဆိုတာ ရႈမွတ္ဖူးသူေတြ ပိုသိပါတယ္။
အဲဒီလိုပါပဲ ကုိယ့္စိတ္ည့ံေလးေတြကို ျပဳျပင္ယူယူသြားရတာပါပဲ။ ကိုယ္က ျပဳျပင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရယ္၊ ျမင့္ျမတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရယ္ ရွိဖို႔ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။ ျပဳျပင္ရင္း ျပဳျပင္ရင္းနဲ႔ စိတ္ထားေတြ ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ ျပန္ေတြးမိရင္ ရယ္ခ်င္စရာေတာင္ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။
ကဲ ..စာဖတ္သူ ..မေကာင္းတဲ့ စိတ္ျဖစ္တာနဲ႔သိ၊ သိတာနဲ႔ မွတ္ပစ္ၾကည္႔ပါလား.. အကုသိုလ္ကေန အျမတ္ဆုံး ဝိပႆနာကုသိုလ္ ျဖစ္သြားေအာင္ေလ။
စာစီ စာရိုက္ ပူေဇာ္သူ ..ပုလုေကြး
9 comments:
တခါမွ မလာျဖစ္ခဲ့ပဲ ေခါင္းစဥ္ေလးေတြ႕လို႕ လာဖတ္ျဖစ္သြားတယ္။
ဝိပႆနာ ကုသိုလ္ေလး ယူျဖစ္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့။
ေက်းဇူးပါ။
တခါတခါ ေမွာင္သြားတတ္တဲ့ ပုထုစဥ္လူသားအတြက္ အလင္းတခ်က္ေလးရလိုက္လို႕။
တရားေပါက္သြားျပီလား...
အေရးအသားကအစ ေျပာင္းလဲသြားတယ္...
စာရိုက္ေပးတာကိုပဲ ပူေဇာ္သတဲ့...
သာဓု (သံုးၾကိမ္ဆို)
မဂၤလာရွိလိုက္ေလဗ်ာ
တင္ပါ႔ ဘုရား တပည္႔ေတာ္ မွတ္သြားပါတယ္ ဘုရား ခိခိ ဖတ္သြားတယ္ေနာ္ စ တာ ဘုိင္
က်င့္သံုးၾကည့္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကည့္မယ္ ကိုပုလုေကြးေရ...
yu ya
အရမ္းေကာင္းတဲ့စာေတြျပန္လည္တင္ျပေပးတာေက်းဇူး ပါ။ အဆင္ေျပေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။
ပုလုေရ
စာဆက္ေရးပါဦး မအားဘူးလား
ကိုယ္ေတာ့ ေဒါသစိတ္ေပ်ာက္သြားမွာစိုးလို႔ ႀကံဳတိုင္း အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္တိုင္း ျပန္ျပန္ေႏႊးေနမိတယ္။ မေကာင္းပါဘူး ျပင္ဦးမွ
သာဓု သာဓု သာဓု ေခၚပါတယ္ အကိုေရ း)
ဆရာေတာ္စာကို ကုသိုလ္ျပဳတာ ေက်းဇူးပါ။ ဒီလို စာမ်ိဳးေတြ ခဏခဏဖတ္ေပးမွ ႏို္ ့မို ့ အပူေတြက ေနရာဝင္ဝင္လုတာ။
Post a Comment